Biuro nieruchomości – jakie są oczekiwania i opinie klientów ?
Biuro nieruchomości – jakie są oczekiwania i opinie klientów ?
W poprzednich postach opisywaliśmy proces i zakres działania biura nieruchomości. Jaka jest rola biura w tym procesie, jakie usługi wchodzą w zakres działania. Staraliśmy się opisać dokładnie jak pracuje biuro nieruchomości, jak wiele obszarów to obejmuje, jak wiele wiedzy, doświadczenia, pracy i zaangażowania, a przede wszystkim poświęconego czasu na każdego klienta potrzeba, aby efektem finalnym była transakcja.
Jest to wiele zadań,
zajęć, obszarów, które muszą być wykonane, tak aby doprowadziły do finału tego,
czego oczekuje klient. Ponieważ klienta interesuje tylko efekt finalny – wynik
a nie ilość pracy.
Aby obraz był pełniejszy,
trzeba spojrzeć na cały ten obszar nie tylko z perspektywy biura nieruchomości
czy też pośrednika. Ludzie pracujący w tej branży doskonale wiedzą ile trzeba
włożyć pracy i zaangażowania w wykonywane czynności, jak wiele godzin to zajmuje, czasu nie tylko służbowego
ale i prywatnego.
Aby mieć dobre wyniki
trzeba się mocno napracować, a nie zawsze jest to doceniane przez klientów. Tak
jest zwłaszcza gdy pośrednik włoży wiele pracy i wysiłku a transakcja nie
dojdzie do skutku. Z różnych powodów.
Dlaczego? Bo klient płaci
tylko za wynik, a nie za poświęcony czas. Nikogo nie obchodzi ile trudu i czasu
włożył pośrednik w codzienne działania dla klienta.
I tu pojawia się kolejna
kwestia, o której chcemy napisać w tym artykule.
W procesie obrotu
nieruchomościami biorą udział różne strony i grupy ludzi o często rozbieżnych i
różnych oczekiwaniach.
Bo jest klient
sprzedający – jego interes, to jak najszybsza i jak najkorzystniejsza
sprzedaż.
Jest klient kupujący
– on chce kupić to, co sobie wymarzył, w dobrej cenie szybko i bez kłopotu.
Najlepiej bez prowizji.
Jest pośrednik
nieruchomości – musi pogodzić obie strony, doprowadzić do szczęśliwego
finału. Wiele spraw i interesów do pogodzenia.
Chcemy spojrzeć na cały proces od strony klienta.
Aby obraz był pełniejszy
trzeba na to spojrzeć oczami klienta, ze zrozumieniem potraktować jego optykę i
punkt widzenia. Jest to konieczne, aby rozumieć cały proces, rolę klienta, jego
prawo do własnego osądu, nawet jeśli czasem jest to trochę mylne i niewłaściwe
podejście do sprawy.
Przede wszystkim, klient
ma prawo mieć własne oczekiwania i potrzeby. Oczekiwania wobec biura nieruchomości
i pośrednika. To czy nam się to podoba, nie ma znaczenia.
Czym się wtedy kieruje?
Co bierze pod uwagę i
dlaczego?
Co tak naprawdę jest
najważniejsze dla klienta, dlaczego tak uważa?
Jak wygląda świat
nieruchomości z perspektywy klienta?
Na ile to różnie się od
perspektywy pośrednika?
To może być pouczające
doświadczenie, a na pewno informacje przydatne dla obu stron.
Dlaczego? Bo jeśli się nawzajem rozumiemy i
współpracujemy, to jest to z korzyścią dla obu stron. Pamiętajmy – perspektywa ‘wygrany
– wygrany’ to najlepsze rozwiązanie.
Opieramy to na
przeprowadzonych wśród klientów badaniach rynku. Na ile oczekiwania klientów
pokrywają się z rzeczywistością a na ile się z nią rozmijają?
To, co myśli klient ...
To po prostu
emocje. Uczucia i emocje. Często subiektywne, nie mające wiele wspólnego z
logiką i dowodami naukowymi. To przekonania, pragnienia i subiektywne poglądy.
Wszyscy mamy do nich prawo.
Przyjrzyjmy się więc temu,
jakie są oczekiwania klientów i ich opinie o biurach nieruchomości i
pośrednikach.
Pełny tekst artykułu na naszym blogu...
Do zobaczenia na blogu.
Nasze Serwisy:
Projekt strona www: projektgdynia.com.pl
Projekt Nieruchomości : projektnieruchomosci.pl
SpecLab Serwis: speclab.com.pl
Goya Art : facebook.com/goya.hand.made/