Biuro nieruchomości – jakie są oczekiwania i opinie klientów ?




Biuro nieruchomości – jakie są oczekiwania i opinie klientów ?


W poprzednich postach opisywaliśmy proces i zakres działania biura nieruchomości. Jaka jest rola biura w tym procesie, jakie usługi wchodzą w zakres działania. Staraliśmy się opisać dokładnie jak pracuje biuro nieruchomości, jak wiele obszarów to obejmuje, jak wiele wiedzy, doświadczenia, pracy i zaangażowania, a przede wszystkim poświęconego czasu na każdego klienta potrzeba, aby efektem finalnym była transakcja.

Jest to wiele zadań, zajęć, obszarów, które muszą być wykonane, tak aby doprowadziły do finału tego, czego oczekuje klient. Ponieważ klienta interesuje tylko efekt finalny – wynik a nie ilość pracy.

Aby obraz był pełniejszy, trzeba spojrzeć na cały ten obszar nie tylko z perspektywy biura nieruchomości czy też pośrednika. Ludzie pracujący w tej branży doskonale wiedzą ile trzeba włożyć pracy i zaangażowania w wykonywane czynności, jak wiele  godzin to zajmuje, czasu nie tylko służbowego ale i prywatnego.

Aby mieć dobre wyniki trzeba się mocno napracować, a nie zawsze jest to doceniane przez klientów. Tak jest zwłaszcza gdy pośrednik włoży wiele pracy i wysiłku a transakcja nie dojdzie do skutku. Z różnych powodów.

Dlaczego? Bo klient płaci tylko za wynik, a nie za poświęcony czas. Nikogo nie obchodzi ile trudu i czasu włożył pośrednik w codzienne działania dla klienta.


I tu pojawia się kolejna kwestia, o której chcemy napisać w tym artykule.

W procesie obrotu nieruchomościami biorą udział różne strony i grupy ludzi o często rozbieżnych i różnych oczekiwaniach.

Bo jest klient sprzedający – jego interes, to jak najszybsza i jak najkorzystniejsza sprzedaż. 

Jest klient kupujący – on chce kupić to, co sobie wymarzył, w dobrej cenie szybko i bez kłopotu. Najlepiej bez prowizji.

Jest pośrednik nieruchomości – musi pogodzić obie strony, doprowadzić do szczęśliwego finału. Wiele spraw i interesów do pogodzenia.


Chcemy spojrzeć na cały proces od strony klienta.  


Aby obraz był pełniejszy trzeba na to spojrzeć oczami klienta, ze zrozumieniem potraktować jego optykę i punkt widzenia. Jest to konieczne, aby rozumieć cały proces, rolę klienta, jego prawo do własnego osądu, nawet jeśli czasem jest to trochę mylne i niewłaściwe podejście do sprawy.

Przede wszystkim, klient ma prawo mieć własne oczekiwania i potrzeby. Oczekiwania wobec biura nieruchomości i pośrednika. To czy nam się to podoba, nie ma znaczenia.

Czym się wtedy kieruje?
Co bierze pod uwagę i dlaczego?
Co tak naprawdę jest najważniejsze dla klienta, dlaczego tak uważa?
Jak wygląda świat nieruchomości z perspektywy klienta?
Na ile to różnie się od perspektywy pośrednika?


To może być pouczające doświadczenie, a na pewno informacje przydatne dla obu stron.

Dlaczego?  Bo jeśli się nawzajem rozumiemy i współpracujemy, to jest to z korzyścią dla obu stron. Pamiętajmy – perspektywa ‘wygrany – wygrany’ to najlepsze rozwiązanie.

Opieramy to na przeprowadzonych wśród klientów badaniach rynku. Na ile oczekiwania klientów pokrywają się z rzeczywistością a na ile się z nią rozmijają?

To, co myśli klient ...

To po prostu emocje. Uczucia i emocje. Często subiektywne, nie mające wiele wspólnego z logiką i dowodami naukowymi. To przekonania, pragnienia i subiektywne poglądy. Wszyscy mamy do nich prawo.

Przyjrzyjmy się więc temu, jakie są oczekiwania klientów i ich opinie o biurach nieruchomości i pośrednikach.



Pełny tekst artykułu na naszym blogu...   



Nasza strona i blog - Projekt Nieruchomości : projektnieruchomosci.pl


Do zobaczenia na blogu.






Nasze Serwisy: 

Projekt strona www: projektgdynia.com.pl

Projekt Nieruchomości : projektnieruchomosci.pl

SpecLab Serwis:  speclab.com.pl

Goya Art :  facebook.com/goya.hand.made/









Popularne posty z tego bloga

MAGIA I MOC ZAKLĘTA W KAMIENIACH. KAMIENIE SZLACHETNE A ZNAKI ZODIAKU.

O czym chcemy pisać ??? i dlaczego ???

MUZYKA NIE ZNA GRANIC. JUAN FELIPE ALVARADO. MUZYK, WOKALISTA, SAKSOFON I MIŁOŚĆ.