Zawody jutra- jeszcze ich nie ma, ale nabór już jest







Zawody, których jeszcze nie ma, ale nabór już jest 

Nowe czasy, nowe technologie, nowe zawody. 

Okazuje się , że wiele zmienia się w sektorze zawodów i pracy.

Według przewidywań niedługo będzie zapotrzebowanie na nowe zawody:

Nauczyciel robotów, human enhancement designer i haker zdrowia - 

to tylko niektóre z zawodów przyszłości wskazanych w raporcie Pracuj.pl, Samsung Polska i Infuture Institute przy raporcie pt. Pracownik przyszłości.

Zawody jutra

Robot therapist, nauczyciel robotów - osoba, która przekaże maszynie ludzkie emocje, by jak najlepiej odgrywała swoją rolę. 

Human enhancement designer - ma być odpowiedzialny za dbanie o efektywne transformacje ludzi za pomocą wszelkich dostępnych rozwiązań m.in.: implantów bionicznych, egzoszkieletów, przeszczepów, które poprawią jakość życia osoby poddanej zmianie. 

Health hacker  - będzie monitorował podłączone do internetu urządzenia, umieszczone w ciałach pacjentów. W razie cyberataku jego zadaniem będzie zapobiegnięcie tragedii.

Jak pokazuje raport „Pracownik przyszłości” - opracowany przez infuture institute 
we współpracy z Samsung Polska - w najbliższej dekadzie rynek pracy postawi na  kompetencje miękkie. 
To one, w dobie automatyzacji i sztucznej inteligencji,  zrewidują charakter pracy oraz jej definicję.

Pracownik przyszłości według tego raportu.

Do 2030 roku może zniknąć 47% spośród istniejących obecnie zawodów – informują eksperci infuture institute i Samsunga w swoim najnowszym raporcie, którego partnerem jest serwis Pracuj.pl. 

Badacze prognozują, że w miejsce starych specjalizacji pojawiać się będą nowe, kształtowane przez 32 czynniki zmian. Po przeanalizowaniu wszystkich elementów zidentyfikowano 5 możliwych scenariuszy przyszłości, które w ciągu 10 lat stworzą nowe specjalizacje:

Praca dla robotów
Hollywoodzki model pracy
Pod kontrolą
Społeczni pracownicy dla planety
Wieczni pracownicy

Jak podkreślają eksperci, szczególnie istotne będą za dekadę umiejętności z obszaru STEM (science, technology, engineering, maths) oraz szeroko rozumiane umiejętności cyfrowe. 

31% badanych przedstawicieli pokolenia X (44-53 lata) ocenia je jako bardzo istotne. 

Generacja Z (osoby poniżej 22 roku życia) dostrzega przydatność umiejętności cyfrowych 
na rynku pracy przyszłości (20%), duże znaczenie ma dla niej również umiejętność 
krytycznego myślenia (12%). 
Zdolność aktywnego uczenia się, kreatywność, abstrakcyjne myślenie oraz umiejętność dzielenia się wiedzą – to kompetencje, którymi powinien wykazać się pracownik przyszłości.


Jak Wam się to podoba?

Miłego dnia






Nasze Serwisy: 

Projekt strona www: projektgdynia.com.pl

Projekt Nieruchomości : projektnieruchomosci.pl

SpecLab Serwis:  speclab.com.pl

Goya Art :  facebook.com/goya.hand.made/




Popularne posty z tego bloga

MAGIA I MOC ZAKLĘTA W KAMIENIACH. KAMIENIE SZLACHETNE A ZNAKI ZODIAKU.

O czym chcemy pisać ??? i dlaczego ???

MUZYKA NIE ZNA GRANIC. JUAN FELIPE ALVARADO. MUZYK, WOKALISTA, SAKSOFON I MIŁOŚĆ.