Nowy tydzień - co się wydarzy??? Co w nim zrobimy??? Da się tym zarządzać???




NOWY TYDZIEŃ - CO SIĘ WYDARZY, CO W NIM ZROBIMY?


Cytat: Bądź świadomy, jakie czynności kradną twój czas i wyeliminuj je. 

Nowy tydzień, nowe wyzwania i oczekiwania. Co się uda, a co nie?

Mamy rzeczy i plany, które chcemy osiągnąć w tym tygodniu. Myślimy o tym.
Jak pomagamy sobie w osiąganiu rzeczy zamierzonych? Czy też idziemy na żywioł, przypadek?

Jest wiele bodźców na co dzień, które rozpraszają. Wydarzenia, często niespodziewane 
i przypadkowe, które powodują, że to, co sobie zamierzyliśmy nie zostaje zrealizowane.

Jak sobie z tym radzić??? Sposób prosty, ale niezwykle skuteczny.


LISTA TO-DO (ZADAŃ) JAKO SPOSÓB NA ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI DZIAŁAŃ.

Najprostsza i najbardziej efektywna metoda do wdrożenia planowania i wykonania naszych czynności. 

Proste, znane, skuteczne, ale czy stosowane???

Jeżeli coś ma być zrealizowane, musi być zapisane. Inaczej to nie działa.


NAJPROSTSZE ZASADY LISTY ZADAŃ (TO-DO)

To może być zwykła kartka papieru. Ważne, by forma listy była przejrzysta, najlepiej
w ujęciu dziennym. 
Wersja bardziej zaawansowana, to kalendarz - terminarz, w którym prowadzimy taką listę.
Programy tego typu na komputer, czy smartfona nie są tak skuteczne jak kartka papieru.

Na listę wpisujemy wszystkie zadania do zrobienia danego dnia. Potem, po wykonaniu każdej z nich wykreślamy lub odhaczamy.  Dzięki temu widzimy, co wykonaliśmy, ile czasu nam to zajęło.
Unikamy sytuacji, w których zawalamy rzeczy ważne, albo zapominamy o czymś.

Warto, aby lista zadań była w ujęciu tygodniowym, bo wtedy łatwiej zaplanować cały tydzień.

Pamiętajmy, że kluczowe jest zapisanie czynności do wykonania, zamiast nosić je w głowie.
Jeśli coś ma być zrealizowane, musi być zapisane.


LISTA ZAWSZE DZIAŁA! JEST TYLKO JEDEN WARUNEK - TRZEBA JĄ PROWADZIĆ.


ZALETY LISTY ZADAŃ:

Łatwość, prostota wykonania, dla każdego;
Pamiętamy o rzeczach do wykonania;
Łatwiej zaplanować dzień i tydzień;
Określa czas wykonania każdej czynności;
Określa priorytety każdej czynności, uczy nas priorytetów;
Lista pokazuje, co zrobiliśmy, a co nie, nie ma wymówek
Lista uczy nas planowania;
Lista uczy nas zarządzania czynnościami w czasie;
Osiąganie daje energię do dalszych działań;
Pozwala na obserwowanie swojej efektywności;
Zwiększa naszą produktywność;
Lista uczy nas systematyczności;
Lista porządkuje nasze życie;


Ważne! 

Warto pamiętać o tym, aby na liście określać priorytety zadań do wykonania.
Planujemy do 60 procent czasu dnia. Reszta jest na wydarzenia nie przewidziane.
Najpierw róbmy rzeczy najważniejsze, mające wyższy priorytet. Reszta potem.

Stosować? Temat do zastanowienia.





Nasze Serwisy: 

Projekt strona www: projektgdynia.com.pl

Projekt Nieruchomości : projektnieruchomosci.pl

SpecLab Serwis:  speclab.com.pl

Goya Art :  facebook.com/goya.hand.made/



Popularne posty z tego bloga

MAGIA I MOC ZAKLĘTA W KAMIENIACH. KAMIENIE SZLACHETNE A ZNAKI ZODIAKU.

O czym chcemy pisać ??? i dlaczego ???

MUZYKA NIE ZNA GRANIC. JUAN FELIPE ALVARADO. MUZYK, WOKALISTA, SAKSOFON I MIŁOŚĆ.