BEZSTRESOWA EFEKTYWNOŚĆ TO SZTUKA. WIĘCEJ, SZYBCIEJ, ŁATWIEJ. GTD.5

BEZSTRESOWA EFEKTYWNOŚĆ TO SZTUKA.



WIĘCEJ, SZYBCIEJ, ŁATWIEJ.
ZMIEŃ JEDNĄ RZECZ, A ZMIENISZ WIELE.  GTD.5


ZACZNIJ POZBYWAĆ SIĘ UCZUCIA PRZYTŁOCZENIA.


Żyjesz w świecie codziennego wyboru. Zbyt wielkiego wyboru. Ilość bodźców często przytłacza. To przykre uczucie, prawda?

Zbyt wiele informacji, zbyt wiele spraw, zbyt wiele dróg. Którą wybrać, co wybrać, jak się za to zabrać?

Efekt jest taki, że odkładasz wiele spraw. Bo często nie dajesz rady załatwić wszystkiego.

Nawet nie wiesz, że produkujesz nowy nawyk.


ODKŁADANIE STAJE SIĘ NAWYKIEM. 

Jeśli Ci z tym dobrze, to możesz tak żyć. To wybór.

A jeśli nie?


ZMIEŃ NAWYK ODKŁADANIA, NA NAWYK ZARZĄDZANIA.

Obojętnie, co o tym myślisz, wciąż nowe sprawy i bodźce będą codziennie się pojawiać.


ZACZNIJ ZARZĄDZAĆ STRUMIENIEM INFORMACJI I SPRAW. 

W ten sposób zaczniesz odciążać swój mózg.


GETTING THINGS DONE:

Uruchom sposób na odzyskanie kontroli.


ETAP 1. GROMADZENIE - dane, co absorbuje Twoją uwagę, wszystko;

"...Jeśli nie poświęcisz uwagi temu, co zaprząta Twoją uwagę, to coś przykuje jej więcej niż powinno... " David Allen.

Po prostu zacznij.

Upewnij się, że GROMADZISZ wszystkie sprawy przychodzące. 

Każdy dokument papierowy, email, notatka, czy zobowiązania, sprawa.

Pomysł, o którym pamiętasz, zamiar, plan, obietnica, zamysł.

Wszystko, co przykuwa Twoją uwagę.

To wszystkie rzeczy, potrzeby, powinności, chęci i pragnienia.

Zacznij to dokumentować. To chwilę zajmie, bo to zmiana podejścia.


To jest proces, po prostu zacznij.

Notatnik, papier, długopis, smartfon, komputer, oprogramowanie.


To pierwszy krok.

Uświadomienie sobie, że zaczynasz gromadzić i dokumentować.

Wstęp do porządkowania spraw i życia.




Jaki proces w mózgu uruchamiasz w ten sposób?


W kolejnym wpisie.





Popularne posty z tego bloga

O czym chcemy pisać ??? i dlaczego ???

Internet - co to jest cyberbezpieczeństwo i dlaczego jest ważne?

Nasza wizja działania w biznesie...